måndag 4 juli 2011

Depå Grande sprinten


I lördags var det andra deltävlingen i RS-cupen.
Den gick i Rissna och det var en sträcka som skulle köras två gånger.
Denna gång så skulle en gokartåkares pappa åka kartläsare med mig.
Sträckan var fin och hade en rolig o snabb karaktär,
Första gången gick det bra, de var lite svårt och ovant med att köra utför, detta var en del utan sträckan.
Men jag ledde ungdomsrally med 5 sekunder så jag vara ganska så nöjd.

Andra varvet gick det bättre, körde på högre växlar och hade bättre fart genom kurvorna och jag o kartläsarn tyckte att nu måste vi ha kapat tiden rejält, men imål var vi 1 sekund långsammare än första gången, och 2an hade kört fortare så han gick om i tabellen och jag tappade till en andra plats,

Det är lite bittert, hade ju siktet inställt på vinst, men rent körmässigt så är jag förhållandevis nöjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar