söndag 17 juni 2012

Hammarbacken

Igår var jag tillsammans med min nya kartläsare Niklas och körde backtävlingen Hammarbacken i Hammarstand. Man körde samma backe 3 gånger och den som hade bäst tid sammanlagt vann sin klass. Det gick rikigt bra för mig, fast i första åket så "bommade" jag näst sista kurvan och körde rakt fram. Det resulterade i att jag tappade tid vilket in slutet fick konsekvenser. Andra åket gick hyfsat, jag kapade min tid ytterligare och låg 3a i klassen. Sista åket så gav jag allt för att få bättre tid, vilket resulterade i att jag fick den bästa tiden för dagen i klassen. Tyvärr så plockade jag inte 2an utav jag blev 3a med 0,015 sekunder upp till andraplatsen och 2 sekunder upp till första platsen. Nu ska bilen fixas riktigt inför nästa tävling, avgassystemet göras om och hängas upp bättre eftersom att det ramlade ner på genomkörningen, även fast vi hade fixat det i veckan och testat så ramlade det ned. Men med provisoriska lösningar på tävlingsdagen så lyckades det hänga kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar