onsdag 8 augusti 2012

Mc-kort

Förra onsdagen 1 augusti tog jag mc kort till mellan motorcykel alltså 25 kw, jag övade en del. Dagen innan så var jag uppe på konbanan och skulle köra och då började hojen gå dåligt, vi åkte hem, felsökte, renoverade förgasarna, och gick i genom allt men motorcykel gick fortfarande dåligt på låga varv. Jag ringde runt för att hyra en annan (begränsad) hoj, men det var nästan omöjligt. Jag skulle få låna en kl 8:30 på uppkörningsdagen, men hade inte kört den alls innan, fick prova den men bestämde mig på en gång att jag köra med den jag hade, fast den gick dåligt. Man fick gasa lite mer och slira på kopplingen på konbanan, och åka med full choke. Allt gick galant och de kändes riktigt skönt att klara det. När jag tog lättmc-kortet så gick min motorcykel också sönder några timmar innan, vilket visade sig vara ett kabelbrott i kabelhärvan innanför höljet på kabel, alltså något som var omöjligt att hitta. Så till denna gång hade jag garderat mig trodde jag, genom att hyra en motorcykel, men ändå så jävlades den, men de hade inga fler att låna ut så därför fick vi hem och renovera den. På fredag och lördag så ska jag och pappa var funktinörer på STCC som går här i Östersund, på Frösön, vi hoppas på finväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar