söndag 26 augusti 2012

Valne Trofén

Igår så körde Valne Trofén här i Jämtland. Man kan ju nästan börja säga som vanligt så mekade jag och Niklas fram till kl 02.00 natten mot lördagen med att få ihop avgassystemet. Vi hade bl.a. bytt till värre kat och svetsat ihop avgassystemet. Pigg som en mört så steg jag upp kl 06.00 och pallrade mig iväg till Valne. Det var en sträcka på ca 1 mil som kördes 2 gånger åt samma håll Först var det genomkörning av sträckan 2 gånger och Niklas var lite nervös eftersom att det vara första gången för honom att läsa och skriva noter, men vi tog genomkörningen i lugnt tempo först gången och andra gången fick han läsa upp vad han hade skrivit. SS1 Vi märkte redan vid start att bilen inte gick som den skulle, den levererade inte alls samma effekt som den skulle göra samt att den orkade aldrig dra ur kurvorna. Men vi gjorde det bästa av situationen och körde allt vad som gick. I pausen så mekade vi som tokdårar för att försöka hitta felet, sen dog bilen och batteriet var dött så vi fick plocka det från servicebussen, när jag skruvar lös batteriet ur servicebussen tappar jag naturligtvis hylsan ner i motorrummet, naturligtvis är det omöjligt att hitta då alla kåpor och skit är i vägen. Vi bytte batteri och körde bort till start. SS2 Bilen gick rent en kurva och det var där pappa stod, men annars så gick den lika illa som första sträckan Det positiva var iallafall med tävlingen var att notläsningen fungerade klockrent samt att tiderna inte var så extremt dåliga för att vara med en bil som levererar långt ifrån fullt av vad den borde Felet är iallafall troligen hittat, mest troligt är det en kass lamdasond så det blir att byta den samt att provköra mer innan nästa tävling. Jag har iallafall lovat mig själv att jag inte ska meka sista dagen innan tävling för att ge mig själv en ärlig chans Tack Offerdals MK för en annars bra tävling Nästa tävling är den 22 september i Bydalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar